Köpvillkor
Frakt och Leverans
Fri frakt på beställningar över 1500 kr. Vid beställningar under 1500 kr tillkommer en fraktavgift på 99 kr. Om beställningen innehåller skrymmande produkter (0,5m) tillkommer en fraktavgift på 495kr. Produkter vi har i lager har en leveranstid på 3-7 arbetsdagar. Vi ansvarar inte för förseningar av leveranser som orsakas av transportbolaget. För tillfället levererar vi endast i Sverige.
Vill du hämta dina varor i vår butik är du varmt välkommen att besöka oss. Du hittar oss på Älvstigen 5 i Hemavan. Glöm inte att förbeställa dina varor, att en vara finns i vårt webblager behöver inte innebära att den lagerhålls i vår butik.
Hämta i butik:
- 1. Köp de varor du vill ha i webbutiken
- 2. Välj leveranssätt “Hämta i butik”
Adress
Fuel Hemavan
Älvstigen 5
925 93 Hemavan
Öppettider varuutlämning:
Mån-Fre: 09-17
Returer
Kontakta oss vid en önskad retur så hjälper vi dig med fraktsedel och allt annat. För en retur så betalar du frakten. Vänligen kontakta vår kundtjänst för mer information.
Betalningsalternativ
Enkla och säkra betalningar! Alla köp sker genom Klarna. Mer info finns på https://www.klarna.com/se/.
Köpvillkor
1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Fuel Hemavan /Hemavan 2.0 AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av Fuel’s databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i till exempel angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vi ingår endast avtal med myndig person (18 år).
Fuel har ägande- och återtaganderätt till samtliga varor tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund.
Kontrollera alltid! Innan du monterar reservdelar kontrollera alltid att varan passar som avsett. Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.
2. Leveranser – Leveranstid
Lagerförda varor i butiken levereras inom 3-7 arbetsdagar. Det framgår på varje produkt om den finns i vårat lager. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller den information som finns på vår hemsida, får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning.
3. Frakt
Beställningar levereras normalt med Schenker eller Bussgods. Det innebär att godset anländer till ditt närmaste Schenkerombud/Bussgodsombud. Det är t.ex. en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort. När godset kommit till ombud skickas en SMS-avi till dig. Det är därför viktigt att du lämnar ditt mobiltelefonnummer vid beställning. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna ombudet.
LeveransförseningOm leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
TransportriskAlla paket skickas spårbart och försäkrade. Vi står för transportrisken, det vill säga risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.
Skadat godsNär du tar emot ditt gods är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt postcenter alternativt den lastbilschaufför som levererat paketet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Se till att få en bekräftelse på att ditt gods är skadat.
Felexpedierade varorFuel besiktigar varje försändelse innan den skickas. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Har Fuel konstaterat att produkten är felexpedierad eller skadad så byts den ut.
Ej utlösta order
Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 2x gällande fraktpris + 200 SEK i administrationskostnader.
4. Betalning
Priserna på fuelhemavan.se uppdateras konstant och visas inklusive moms. Priserna är angivna i svenska kronor. Kostnad för frakt och avgifter för betalning kan tillkomma. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning.
På Klarnans hemsida hittar du villkoren.
Betalning med fakturaDu kan även välja betalning mot faktura. Vi samarbetar med Klarna som då ansvarar för kreditbedömning och betalningsmottagning. Vid betalning med faktura måste personnummer anges i rutan “Dina uppgifter”.
På Klarans hemsida hittar du villkoren.
Klarna CheckoutKlarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
På Klarans hemsida hittar du villkoren.
Bank/Kreditkort (VISA & MasterCard)
Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid. All information skickas krypterat via SSL så att ingen utomstående ska kunna läsa av dina kortuppgifter. Vi accepterar VISA och MasterCard. Inga extra avgifter tillkommer vid kortköp.Kortbetalningen hanteras av Klarna.
ÅterbetalningarEventuella återbetalningar görs i första hand till ditt bankkonto, personkonto eller bankgirokonto i andra hand via avi. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.
5. Reklamationsrätt
Fuelhemavan.se följer konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, det vill säga fel som fanns i varan vid leverans.Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.
Förvara kvittot väl då det krävs vid en reklamation.
Vill du reklamera en vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst via info@fuelhemavan.com
fuelhemavan.se kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.
6. Öppet köp och Byten
Kontakta oss vid en önskad retur så hjälper vi dig med fraktsedel och allt annat. För en retur så betalar du frakten. Vänligen kontakta vår kundtjänst för mer information.
Du får byta eller returnera alla varor inom 30 dagar från inköp om de är i nyskick och har sitt originalemballage kvar.
”Jag vill lämna tillbaka en vara”Om retursedel följer med i ditt paket kan du använda dig av den vid retur. Om du INTE använder vår returfraktsedel ska paketet skickas som ett företagspaket. OBS! vi kan inte ta emot andra paket än företagspaket.
Var noga med att tydligt ange ditt namn, ordernummer, adress och telefonnummer. Bifoga kvitto och ett komplett kontonummer när du skickar tillbaka en vara till oss.
”Pengar tillbaka?”
Ange din bank och kontonummer inklusive clearingnummer. OBS! Om du handlat på FAKTURA ska denna betalas i ursprungligt skick. Pengarna återbetalas till kontot du angivit.
7. Ångerrätt
Du har ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du lämna eller sända ett meddelande till oss om detta inom 14 dagar från den dag då du tagit emot varan eller en väsentlig del av denna. Varan ska lämnas eller sändas tillbaka till oss i väsentligen oförändrat skick. Du står själv för returfrakten och vi kommer inom 10 dagar från det att vi tagit emot varan att betala tillbaka köpeskillingen.
Utöver ångerrätten lämnar vi 30 dagars öppet köp. Villkor för öppet köp finner du ovan under punkt 6 i våra köpvillkor.
Om du INTE använder vår returfraktsedel ska paketet skickas som ett företagspaket. OBS! vi kan inte ta emot andra paket än företagspaket.
Var noga med att tydligt ange ditt namn, ordernummer, adress och telefonnummer. Bifoga kvitto och ett komplett kontonummer när du skickar tillbaka en vara till oss.
8. Integritetspolicy
9. Våra skyldigheter
Vi ansvarar inte för skador som orsakas av oförutsedda omständigheter utanför vår kontroll, t.ex. krig, strejk, pandemi eller naturkatastrofer, som vi inte skäligen kunnat förutse (Force Majeure). Om vi på grund av Force Majeure är förhindrad att fullgöra våra skyldigheter enligt avtalet eller dessa Köpevillkor, har du rätt att frånträda avtalet i enlighet med tvingande konsumenträttslig lagstiftning.
Hemavan 2.0 AB
Organisationsnummer: 559158-0419